fredag 8 augusti 2008

Stora språnget framåt

De flesta anser säkert att jag är en konservativ stöt som aldrig vill pröva de nya, arbetsbesparande prylar, som de så ivrigt framhåller fördelarna med. Jag är beredd att hålla med. Det har hänt att flera år rinner undan. Plötsligt en dag skaffar jag mig det rekommenderade och förnöjt kluckar vännen: "Äntligen kommit till skott? Vad var det jag sa för länge sen."
Men ibland tar moderniteten mig flera språng framåt. Så skedde i förrgår då jag registerade denna första blogg. Idag fick jag på Göteborgs Stadsbibliotek idéen att låna såväl musik som talböcker på CD. Därtill kompletterade jag med lånet av en Mp3-spelare med inläst bok (Underbarnets gåta, av David Lagercrantz) och avslutade med att ladda ner Mozarts fyrtionde symfoni och en e-bok av Klas Östergren. De närmaste dagarna kommer jag alltså att vältra mig i denna, för mig, nya teknikvärld. Få se om jag kommer helskinnad ut på andra sidan.

1 kommentar:

Ann Wigforss sa...

Jag gratulerar till det första och mycket spännande blogginlägget! Inspirationen kom hastigt men fullödigt och laddade alla kulturbatterier, som fanns att tillgå. Din mentala kraft kombinerades med din fysiska genom besöket på biblioteket, där du fann några viktiga verk, vilka ska berika ditt liv ännu mer.
Ann Wigforss